از خواص گلاب چه می دانید؟
نوشته شده توسط : salamati

 

خواص گلاب برای پوست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

گلاب، مایعی معطر و خوشبو است که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. به دلیل پی بردن خواص گلاب برای پوست از آن جهت تهیۀ محصولات مراقبت پوستی و عطرها و طعم دار کردن غذا .

کرم برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این کرم برنزه ، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان به صورت مؤثری پوست را مرطوب نموده و آن را نرم می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک جلوگیری می نماید.

برنزه کننده فلورسان 

استفاده می شود. تولید و استفاده از گلاب به قرون وسطی باز می گردد.

ترکیبات و ارزش غذایی یک بطری گلاب

گلاب گلاب سرشار از ویتامین C، ویتامین E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول می باشد و دارای ترکیبات مفیدی مانند ترپن ها، گلیکوزیدها، فلاوونوئیدها، آنتوسیانین ها و… است

 گلاب فواید زیادی برای سلامتی دارد که در این بخش به مهم‌ترین موارد آن اشاره خواهیم کرد.

۱. حاوی آنتی اکسیدان است

گلبرگ‌های گل رز و روغن گل رز حاوی تعدادی آنتی اکسیدان قوی هستند که می‌توانند از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت کنند. یک مطالعه نشان داد که این آنتی اکسیدان‌ها از اکسید شدن چربی‌ها جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل نقش چشمگیری در محافظت از سلول‌ها دارند.

۲. با التهاب پوست مبارزه می‌کند

گلاب هزاران سال است که به‌عنوان یک محصول زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، تعجب‌آور نیست که می‌تواند پوست شما را بهبود ببخشد و مشکلات آن را کاهش دهد. پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است که به‌عنوان یک مانع در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید، مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌های محیطی عمل می‌کند.

عصاره‌ی گلبرگ گل رز روی پوست فعالیت ضدالتهابی دارد، چون حاوی پلی فنل، آنتوسیانین و فلاونوئید است. به‌علاوه، حاوی آنتی اکسیدانی به نام ویتامین C است که به خواص ضد‌التهابی آن کمک می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که گلاب قرمزی و تحریک پوست را کاهش می‌دهد، از پوست در برابر التهاب ناشی از اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند و در درمان آکنه نقش دارد.

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است. این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد. این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند. ترکیبات به کار رفته در رژلب ها برای حفظ سلامت و جوانی لب ها در دراز مدت بسیار مهم است. رژلب میبلین امریکا دارای مقادیر بالایی ویتامیناست و فاقد سرب است.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه میبلین امریکا. رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید 

۳. علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد

استفاده‌ی منظم از گلاب می‌تواند چین و چروک را کاهش دهد و حتی منافذ باز پوست را ببندد. شما می‌توانید هر روز صبح بعد از حمام از گلاب برای تقویت پوست خود استفاده کنید. با این حال، برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

4.کاهش قرمزی پوست

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه ( Acne ) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت شود.

گلاب فواید بی شماری در درمان بیماریها دارد 

 

1- موثر در تقویت مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

 

 

پروتئین آمیلوئید ماده ای است که روی عملکرد مغز تاثیر منفی دارد و موجب از بین رفتن سلول‌های مغزی و کاهش حافظه شده و بیماری آلزایمر را موجب می شود. گلاب با مهار کردن فعالیت این پروتئین موجب تقویت مغز می شود.

 

 

 

 

 

2. درمان سردرد

 

 

گلاب به دلیل تقویت سیستم عصبی که دارد برای درمان سردرد و میگرن موثر است . اگر پارچه‌ای را به گلاب آغشته کرده و بر روی پیشانی خود قرار دهید در کمترین زمان می توانید سردردهای خود را درمان کنید.

 

 

 

 

 

3. بهبود بیماری های چشمی

 

 

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده قدرتمندی است که می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند به همین دلیل گلاب موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مختلف مانند خشکی چشم و آب مروارید و در قطره های چشمی برای درمان موارد ورم ملتحمه استفاده می شود. همچنین خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی که این مایع شگفت انگیز دارد برای درمان پف زیر چشم نیز موثر است .

 

 

 

 

 

4. برای درمان بیماری های پوستی

 

 

گلاب دارای ویتامین های A,C,E,B است و ترکیبات آنتی اکسیدانی است و موجب سبب قوی و نرم شدن سلول های پوست و درخششی سالم می شود. گلاب PH پوست را متعادل می کند و چین و چروک را کاهش می دهد . مصرف گلاب به صورت موضعی برای درمان اگزما ، التهاب پوستی و آکنه ، بریدگی ها ، زخم ها و آفتاب سوختگی نیز مفید است.

 

روش های استفاده از گلاب به صورت موضعی

خواص گلاب برای پوست

گلاب مایعی ضد باکتری با خاصیت ضد عفونی بودن است. مجموعه‌ای از مهم ترین خواص گلاب برای پوست در ادامه به صورت فهرست وار آورده شده اند:

کمک به حفظ و بهبود شفافیت پوست
کمک به حفظ سلامت و شادابی پوست
موثر در احیا و بازسازی سلول‌های پوستی
موثر در از بین چین و چروک‌های صورت
موثر در آبرسانی به لایه‌های مختلف پوست
موثر در درمان انواع مختلف آسیب‌های پوستی نظیر جوش و آکنه
و …

اگر به واسطه خستگی و بی خوابی شدید، دور چشمانتان پف کرده است می‌توانید این مایع خوشبو را به عنوان بخشی از صفر تا صد روتین پوستی خود استفاده کنید. برای این کار کافی است یک تکه پنبه را به مقداری گلاب آغشته کرده و پنبه را بر روی پلک‌هایتان قرار دهید. لازم به ذکر است که شما همچنین می‌توانید برای درمان آفتاب سوختگی پوست خود از گلاب استفاده کنید.

 

گلاب به عنوان پاک کننده صورت

 

اگر ترجیح می دهید در منزل یک پاک کننده طبیعی صورت تهیه کنید، از دستورالعملی که در ادامه آن را بررسی می کنیم، استفاده کنید.

 

 

یک فنجان گلاب را با 2 قاشق غذاخوری صابون کاستیل مخلوط کنید. در صورت تمایل یک عدد کپسول Vitamin e  را باز کرده و به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را می توانید به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید.

 

مرطوب کننده پوست

فرقی نمی‌کند پوستی معمولی، حساس، چرب، مختلط و یا خشک داشته باشید. در هر صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب همواره به یک کرم مرطوب کننده با کیفیت نیاز دارید

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) یا تولید شده به روش پرس سرد را با 3 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید.

این مخلوط یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. روغن نارگیل به هیدراته کردن پوست و حفاظت از سد دفاعی آن کمک می کند. گلاب نیز به پوست شما شادابی می بخشد. اگر پوست تان خیلی خشک است استفاده از این مخلوط، پوست را به سرعت هیدراته می کند. اما اگر پوست چربی دارید از مصرف روغن نارگیل خودداری کنید.

تونر صورت

چند رشته زعفران را در نصف فنجان گلاب خیس کرده و مخلوط را در یک بطری نگهداری کنید. صورت خود را با پاک کننده شسته و سپس پد پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید. در ادامه آن را روی پوست تان بمالید و صبر کنید محلول کاملاً خشک شود. این ترکیب باعث روشن شدن پوست تان نیز می شود.

اگر پوست تان خشک است 5 میلی لیتر گلیسرین را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست های مختلط 5 میلی لیتر گلیسرین و سرکه سیب را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست چرب، 5 میلی لیتر سرکه سیب را با 50 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید.

خواص گلاب برای لاغری

یکی از مهم‌ترین نقش‌های گلاب در لاغری افراد توان بالای این مایع خوشبو در ایجاد لاغری کاذب و در نتیجه کاهش اشتهاست. به این منظور شما می‌توانید چند قطره گلاب را پیش از سرو هر کدام از وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. لازم به ذکر است که مصرف روزانه ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری گلاب، می‌تواند به روند لاغری شما سرعت بالایی ببخشد.

یکی از خواص گلاب برای پوست رفع آفتاب سوختگی و بثورات پوستی

10 تا 15 برگ ریحان مقدس کوبیده و له شده را به 200 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط را داخل یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید؛ سپس آن را روی محل آسیب دیده اسپری کنید.

مخلوط گلاب با ریحان مقدس دارای خواص خنک کنندگی فوق العاده ای است. ریحان مقدس خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. این محلول به آرام کردن پوست، درمان آفتاب سوختگی و بهبود لکه های قرمز آن کمک زیادی می کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: